Overslaan en naar de inhoud gaan
visuel Nocturne

Nocturne van de Brusselse musea

Elke donderdagavond van 21 april tot en met 9 juni openen de Nocturnes jullie ogen voor de schatten van de Brusselse musea en kunstencentra! De Hallepoort neemt deel op donderdag 12 mei. Noteer alvast de datum in je agenda!

VRIJ BEZOEK AAN DE HALLEPOORT & DE EXPO 'MAGICAL THEATRES'
17:00 > 22:00

VERTELSESSIES
Shakespeare in papier

17:30 & 19:30
Tijdens de Nocturne word je uitgenodigd om de tentoonstelling “Magical Theaters” te ontdekken, gewijd aan de magische wereld van de papieren theaters. Van Shakespeare tot sprookjes en mythologie, deze prototypes van de grootste toneelstukken en opera’s zullen deze avond het theater zijn van meestervertellers. Laat je meenemen!

OPEN ATELIER OUVERT
17:30 > 21:30

Wil jij de toekomstige Gelaarsde Kat, Aladdin of Doornroosje creëren? Neem deel aan de open workshops, alleen of met het gezin!

ZOLDER BAR GRENIER
17:00 > 22:00

Dorst? De zolder BAR grenier biedt jullie gegarandeerd een unieke ervaring onder één van de meest ongelooflijke daken van Brussel.

Hoeveel kosten de Nocturnes?
Een enkele toegang tot een van de musea kost elke donderdagavond 5€ (standaard) of 2,5€ (-26 jaar). De toegang is gratis voor kinderen onder 13 jaar.

Zijn de Nocturnes toegankelijk met de museumPASSmusées of een lerarenkaart?
Neen, wegens het uitzonderlijke karakter van het evenement zijn de museumPASSmusées of de lerarenkaart niet geldig.

Moet ik mijn bezoeken reserveren?
Voor de meeste musea is reserveren verplicht voor activiteiten met een specifiek tijdslot (gidsen, behind the scenes, workshops, extra-muros activiteiten). Voor een standaardbezoek aan een museum is reserveren aanbevolen, maar in het geval er nog tickets over zijn kan je ook op de avond van de Nocturne je ticket aan de ingang van het museum kopen.

Reserveren ? -> hier